Doorgaan naar hoofdcontent

cursus van de lapkekatten

Vorige week was het de tweede keer van de quilt cursus bij de groep "lapke katten". We zijn bezig met een soort bella bella , een ronde quilt.
Deze ontwerp je zelf. Eerst op papier dan in kleuren en dan de stof er bij zoeken
Gezellig met nog een aantal cursisten zijn we hier mee aan de gang. Eerst bekijken we de vorderingen van iedereen. Dat is leuk want iedereen doet het anders en gebruikt ook andere kleuren in de stof.
Die van mij heb ik heel eenvoudig gehouden qua motief en ik vind het leuk om er vilt in te gebruiken. Ik heb nu de halve cirkel in elkaar gezet, en leuke vilten tulpmotieven erop gespeld. Zodra ik weet wat ik er nog meer bij aan kan zetten of er mee kan gaan doen, strijk ik de tulpjes er nog niet op. De vilten tulpjes heb ik met vliesofix bewerkt, zo kan ik ze straks vast strijken en ze misschien leuk met glitter draad nog bewerken.
Zie hier alvast het resultaat van hoever ik nu ben.
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA