Doorgaan naar hoofdcontent

Stroken van kleuren, blokken met ronde vormen

Mijn schoonmoeder heeft hem al gemaakt en ik vind hem zo mooi van kleur en vorm. Dus ben ik er ook mee begonnen. Al een tijdje terug zijn de kleuren bij elkaar gezocht en de stroken van 4 bij 120 cm op ruitjes papier vastgenaaid.
Dat was een aardige klus aan gezien dat het een hele rol van papier met stof tussen de naaimachine lag.
De vormen zijn uit geknipt en gerangschikt op een laken  in de woonkamer, dit leidt tot gefoeter van manlief die dan niet bij de gordijnen kan komen, omdat er een quilt met spelden op de grond ligt. En nee, er mag niet op gestapt of gelopen worden. Nu ben ik tussen de andere quilts/dingen waar ik mee bezig ben , ze aan het vastnaaien, de onderdelen wat een blok vormt. De eerst rij is klaar.
Het begin van de rol stof en papier.
Wat een kleuren zo bij elkaar. Eigenlijk zonde om er in te knippen maar het gebeurt toch.

De losse blokken kunnen nog verplaatst worden als ik wil.

Fijne paasdagen.

Reacties

  1. Wauw dat wurd moai!!
    Fijne paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mirande via het blog van Klaske kwam ik hier terecht.
    Mooi word het die kleurige vormen en stroken.
    Gezellig zo samen met je schoonmoeder een quilt maken.
    Ik ben je gaan volgen, en ik zie nu dat je ook mijn blog gevonden hebt. Leuk hoor
    Ik heb dit blog pas begin Januari gemaakt, maar vind het heel leuk.
    Goed weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA