Doorgaan naar hoofdcontent

Het sneeuwt buiten

Op dit moment sneeuwt het lichtjes bij ons.
Dus tijd om jullie te laten zien, waar ik zoal mee bezig ben. Nou dat is een heleboel kan ik vertellen maar dit is het leukste van deze week.


Samen met mijn moeder ga ik een aantal keren daar de quiltgroep De Lapkekatten.
Bij deze groep zit mijn schoonmoeder al een aantal jaren.
Onze cursusleidster is Klazien. 
Elke keer als we bij elkaar komen, heeft ze een leuk project bedacht.
De quilt hierboven zijn twee projecten in één verwerkt.
De binnenste is met ronde vormen en de buitenste is de weddingring. Op mijn eigenwijze manier gedaan met  vliesofix en een feston steekjes op de naaimachine.


Dit is een workshop die ik binnenkort ga geven.
Het is een applicatie van vilt verwerkt in een borduurring.
Zo heb je een uniek schilderijtje. 

Een schaapje en sterretjes.

Het schaapje komt ook voor in deze quilt.
De applicaties zijn gemaakt van vilt en verwerkt met een hand gemaakt festonsteekje.
Ha ha niet met de naaimachine dus. Ik kan het ook nog op een andere manier dus.


Het is niet goed te zien op de foto maar alle vilt-applicaties zijn vastgenaaid. Ik moet alleen nog bij de buitenrand de groene bloemenstengels op borduren.
En dan kan ie gedubbeld worden en kan ik gaan doorpitten.
Iets waar ik weinig geduld voor kan hebben overigens. Het zal ook wel komen doordat ik al weer een nieuw project in mijn hoofd heb.
Quilt-verslaafd zal ik maar zeggen.
 Maar ja ik rook niet en drink soms een wijntje, dus blijft dit voor mij over.
Prima verslaving toch, al zeg ik het zelf.

FIJNE ZONDAG.

GROETJES MIRANDA




Reacties

  1. Leuk zijn de applicaties in de borduurringen. Je quilt is mooi. Die met de ronde vormen lijkt me best lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw dat ziet er allemaal goed uit Miranda! Leuk die 2 projecten in één!Ennuuuh,Een gezonde verslaving, moet kunnen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik deel je verslaving. Leuke projecten weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow wat mooi zeg eer van je werk hoor !!!!
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die eigenwijze manier van jou mag ik wel hoor! Ik vind het een heel bijzonder quiltje worden. Wat leuk, moeder, schoonmoeder en jij samen op cursus. Dat hoor je toch niet veel.
    Ik denk dat we die verslaving met héél veel delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi werk weer, en eigen wijze of niet, je machine maakt ook mooi werk
    Je kan hem ook goed bedienen, dat scheelt
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend leuk! Fris en fruitige kleurtjes heb jet gebruikt.
    Leuk werkje lijkt me.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat prachtig mooi! Heerlijke kleurtjes ook. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie werkstukken zeg. De borduurringen zijn ook prachtig.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA