Doorgaan naar hoofdcontent

Mag ik me even voorstellen. Ik ben Sjors.



Zoals je al hierboven kunt lezen heet ik Sjors. Ik ben een lang harig konijn en ik logeer tijdelijk bij Miranda.
Zij heeft de zorg voor mij en mijn vriendin poppy tijdelijk op haar schouders genomen. We worden lekker verwend. Nee, we staan nog niet buiten met al die sneeuw. Ze hebben ons hok binnen in een groot hok neer gezet. Nu vragen jullie je af waarom ik op de foto moest. Nou het ergste heeft ze niet op de foto genomen. Ha ha ik heb één verveelde eigenschap namelijk, ik mag graag in mijn eigen keuteltjes zitten. Hmm en nu moest ik in bad. Dat laat ik gelaten over mij heen komen want ik ben super lief en schattig.
Nu zit ik weer in mijn hok lekker met wat eten en kan ik weer gewoon mijn ding doen.
Ha ha en jullie weten nu wat dat is.



Workshop pimp een thee doos op.
 Zie hier het resultaat van de deelneemsters.


Ze hebben er allebei een oude foto in verwerkt.

Wat oud kant en lint er bij.
Wat een mooi resultaat is het geworden.
Vanmiddag ga ik een workshop op een school doen. Samen met een groep kinderen gaan we met een Knupferstern aan de slag. Ik had er nog nooit van gehoord. Jullie wel?
Dus heb ik het eerst thuis uit moeten proberen. Het is ontzettend gemakkelijk om te doen, alleen denk erom, de draden niet te lang moeten zijn. Ze gaan namelijk in elkaar draaien en dan gaan ze in de knoop.
En als je het goed doet krijg je een lange in elkaar geknoopte draad waar je uiteraard weer van alles mee kunt maken.
De knupfernstern  is een houten ster blokje met een gaat in het midden en daar om heen 8  gleufjes voor de draden.

Eind resultaat.

Zo ver ben ik tot nu toe.


De geappliceerd blokken met vilt zijn klaar. Alleen nog een ananas blok en een log cabin blok en dan kan ik het bij gaan snijden en in elkaar gaan naaien.
Schiet aardig op dus.
Moet ook wel, want aankomende zondag gaan we naar de handwerkbeurs in Zwolle en wie weet wat we daar voor ideeën op doen.

Maandag 18 Februari a.s. zal ik bekend maken naar wie ik de GIVE AWAY toe zal sturen.
Dus als je nog niet op gereageerd hebt kan dat nog tot maandag.
Ik zal dan mijn vriendin vragen om één iemand gelukkig te maken met de GIVE AWAY.

FIJN WEEKEND.

GROETJES MIRANDA


Reacties

  1. Volgende keer een foto van Sjors in bad of onder de douche?? Lekker knuffelkonijn.
    Nooit van een knupfernstern gehoord of gezien. Leuk om dat met kinderen te doen.
    Leuk hoor, die blokken. Heel afwisselend en vrolijk. Nog eventjes en je hebt een affe top.
    Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Miranda,
    Waarom doe jij Sjors in bad als hij het toch direct weer doet????? Wij hadden vroeger thuis bij mijn ouders ook een Sjors, nee we hadden er zelfs twee. En als de stank dan echt te ondraaglijk werd, ze zaten buiten, hield zusje een geurig doekje voor mijn neus en krabde ik het hok schoon. Als ik er aan denk krijg ik de geur nog in mijn neus.

    Ik vind het een heel leuk techniekje wat je doet met de kids. Moet ik ook maar eens leren. Als de kleinkinderen dan weer komen hebben we gelijk weer wat te doen.
    Leuk blogje
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heeft Sjors een lekker koppie.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is Sjors mooi. Ik vind het net een soort punniken. Mooie blokken eb je er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moest eerst wel een paar keer kijken wat Sjors was/is. Lijkt wel een leeuwtje.
    Wat word je quilt al mooi. Ik heb het tijdschrift wel naast me op tafel liggen en kijk er steeds naar.
    Wat een leuke knoopmethode is dat wat je laat zien.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige viltapplicaties, mooie blokken het ziet er weer toppie uit! Ik dacht bij Sjors in eerste instantie; wat heeft ze daar nu toch gemaakt? Haha

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA