Doorgaan naar hoofdcontent

ATT in Alkmaar


Eindelijk was het zover. We gingen naar de ATT in Alkmaar. Kijken hoe mijn sweet hearts quilt daar aan de muren hangt. Spannend. Samen met mijn moeder, zus, schoonmoeder en een vriendin hebben we de reis over de Afsluitdijk gemaakt om al die andere mooie quilts ook te mogen aanschouwen.
Aangekomen moest er natuurlijk eerst koffie worden gedronken.
Hierna liepen we door de winkelstraat naar de Grote Kerk. Onderweg hebben we de quilts bewonderd die in verschillende winkeletalages hingen.
We waren ruim op tijd dus we konden zo door lopen de Grote Kerk in.
En WAUW wat een boel mooie quilts.
 Er waren een aantal Quilts bij die ik graag in het echt wilde zien. Zoals  "thuis bij Larissa in Wit Rusland" van Chris en Saskia haar  Haggadah-vertelling.

Saskia

Chris
Daar heb ik dus met de neus bovenop gestaan.
 Super en wat mooi gemaakt.
;0D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar ook deze. 
 Hot Africa van Janneke de Vries is in het echt nog mooier dan op de foto.
Als je er bij staat dan straalt de warmte van de zon van de quilt af.
Wauw.

Hot Africa
 Zo hier en daar hebben we gekletst met bekenden en niet bekenden. De winkeltjes afgelopen om de stofjes te bekijken en te kopen. 
En nog meer quilts bekeken waaronder deze leuke stippen quilt.

Stippen en nog eens stippen.

Leuk hé.

Een detail van dichtbij.
Halverwege de middag waren we toch wel uitgekeken.
We zijn toen teruggelopen naar de auto maar eerst weer even koffie wezen drinken op het terras met de catalogus in de hand. Ha ha.
Het ging zo van, heb jij die quilt ook gezien en wat vond je van die quilt.
Hoe dan ook het was een zeer geslaagde dag en we hebben een heleboel mooie quilts gezien.

GROETJES MIRANDA




Blokken van de 
SWEET HEARTS
 quilt.








Reacties

  1. Wat zal jij trots zijn.
    Je eigen quilt zien hangen op zo'n prachtige tentoonstelling.
    Ben je niet stiekum aan de kant gaan staan en heb je geluisterd naar wat de mensen over je quilt zeiden?
    Lijkt me zo spannend.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga morgen weer. Leuk om te horen dat je mijn vertelling mooi vond. Ik durf nl niet zo goed stiekum aan de kant te gaan luisteten....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verslag. En wat een mooie blokken heb je weer. Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zul je een heerlijke dag gehad hebben! De tentoonstelling is altijd super, maar je eigen quilt daar te zien hangen, maakt het extra bijzonder! Ben je wel even met m op de fot gegaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb met mijn neus boven op jouw quilt gestaan! Prachtig! Ik zag hem al uit de verte hangen en herkende hem gelijk. Wat hangen er een mooi hè?! De moeite van zo'n reis absoluut waard.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA