Doorgaan naar hoofdcontent

Hallo hier ben ik weer

Het is redelijk een tijdje terug dat ik een blogbericht heb gemaakt.
Alles is hier in orde en gezond en wel.
Ik heb voor mijn gevoel toch wel wat gedaan deze afgelopen weekjes.
Wat zo allemaal. Nou dit en meer maar dat laat ik een andere keer misschien zien.
Ben je nieuwsgierig kom dan maar langs voor een bakje koffie of thee.
;0D


 De L.E is nu gefestonneerd behalve de vaas, die moet nog.

Dat moet denk ik van de week wel lukken want het volgende patroon is  er al.

De vaas zijn allemaal vrij veel kleine stukjes.
Tja die moeten allemaal een plekje krijgen in het vierkant. 


 Hier zijn de stukjes allemaal uit geknipt en ik heb geprobeerd ze vast een plekje te geven in de vierkant.
Ik kan wel zeggen dat het puzzelen was maar hier is het resultaat.

Het is niet te zien maar ook in die patroon is er glimmende stof verwerkt.

Het is niet duidelijk te zien op de foto maar de steeltjes zijn nu nog witte streepjes.
Die zal ik ook met de naaimachine maken.
Nou nog festonneren.

Met de ninepatch ben ik al aardig ver. De applicaties zijn er op genaaid met rijgdraad. Het was zo lekker weer afgelopen zondag dus even goed bezig geweest.

Omdat de witte stof  tone sur tone is, geeft het een zandlopers effect.


De bloemen ga ik met de hand erop vast naaien. 
Even niet achter de naaimachine. Maar lekker op de bank eventueel met de daglichtlamp erbij.
Alleen is die een beetje zoek. Ligt vast en zeker ergens hier in huis.
Maar waar. Daar zal ik eens een goed nachtje over slapen.
;0D

Nu de herfst zijn intrede heeft gedaan begint bij mij ook de kerstgevoel omhoog te borrelen.
Er zijn al een aantal kerst-sokken gemaakt, maar dat zijn kleine projecten.
Ook van een eigen ontwerp liggen er al twee blokken klaar. 
Maar deze blokken liggen er al twee jaar als het niet drie zijn.
Mijn moeder heeft hem al twee keer gemaakt. Zelfs mijn zusje heeft hem af.
Ik heb het over de quilt van "welcome to the north pole". 
Deze dus.



 Ik moet nog twee hele blokken en de onderste huisjes moeten nog een paar steekjes op genaaid worden.
En dan kan die in elkaar genaaid worden en afgewerkt worden met een leuke rand.
Dat moet lukken voor de kerstdagen.

Zo dat was het voor nu . Jullie zijn weer een klein beetje op de hoogte van de activiteiten van mij.

GROETJES MIRANDA





Reacties

  1. Je hebt echt niet stil gezeten. Kan je ook niet. Hahhaa...
    Het was ook wel weer om met de noordpool bezig te zijn afgelopen dagen. Wat wordt hij mooi. Het is niet dezelfde als de schreve huisjes toch?
    Ga nu de huishoudelijke taken doen en zo naar school.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hup Miranda, maak die gave kerstquilt even af, is een fluitje van een cent en die andere gave creaties die moeten maar even wachten! Ben blij dat je weer beter bent! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent druk bezig met prachtige projecten. De LE is zoooo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge, wat is dat toch een project, die LE. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig Miranda! Zie ik hem volgende week dinsdag live? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker bezig ! Ik worstel nog steeds met de zigzagrand. Mooie felle kleurtjes ook .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je veel gedaan en alles even mooi maar je LE is prachtig aan het worden wat een mooie vrolijke kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt echt veel gedaan. Enne...die thee kom ik zeker een keer halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jemig, de Noordpool...die was echt leuk om te doen! ik kom volgende week maar weer eens live bewonderen en wat werken :0) als we de agenda's eindelijk passend kunnen krijgen haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA