Doorgaan naar hoofdcontent

Birmingham quilt festival 2014

Het is alweer een paar weken gelden dat ik samen met mijn moeder naar het quiltfestival in Birmingham ben geweest. 
Samen met nog meer quilt-liefhebbers hebben we de overtocht per boot en daarna per bus gemaakt om daar al dat moois te gaan bekijken.
De reis was zeker de moeite waard. Ook het quilt-festival, waar we twee dagen over hebben gedaan. Je kon ook drie dagen doen, want er waren er heel veel stands met stofjes en andere producten die met patchwork en quilten te maken hadden. En dan heb ik nog niet eens over de vele quilts die er tentoongesteld werden. Maar ook workshops en lezingen kon je daar volgen. Omdat wij twee dagen over het quilt-festival hebben gezworven, hebben we ook één extra dag een kasteel bekeken. Want ja we zijn toch in Engeland en natuurlijk hebben we thee gedronken op de Engelse style. Gezellig met zijn vieren op het terras, heerlijk in de zon met op de achtergrond de doedelzakken muziek te horen, met een grote pot thee en heerlijke Engelse cake. In totaal hebben we drie kastelen bekeken. Iets wat ik erg leuk vond. Ik hou namelijk wel van al die oude kastelen met al zijn charmes. 

  
Jullie begrijpen zeker wel dat mijn foto-camera overuren heeft gemaakt. Wat ik erg jammer vond was dat de batterij leeg was op het eind van dag twee bij het quilt-festival. Van de winnaar heb ik niet meer een foto's van kunnen maken. Helaas maar het is niet anders.

Maar hier zijn alvast een aantal foto's van de hele quilts maar ook foto's van de details van de quilt.
































GROETJES MIRANDA

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA