Doorgaan naar hoofdcontent

Valentijn



Nog even en dan is het Valentijn!!
Omdat ik deze dag niet zomaar voorbij wilde laten gaan, heb ik voor mijzelf een klein Valentijn-hart quiltje gemaakt. 
Niet een moeilijk patroon. maar met wat mooie roze en gouden stofjes is het een erg schattig quiltje geworden.
Waarschijnlijk ben je het patroon al meerdere keren tegen gekomen op de verschillende blogs, pinterest en/of  instagram.
Ik heb het patroon getekend op ruitjespapier en er een foundationpatroon van gemaakt.
Lekker makkelijk en snel met de hulp van mijn luierinleg velletjes.
Het blok heeft een afmeting van 20 bij 20 cm. 

Valentijn hart patroon om te downloaden.



Hoe maak je van het dit patroon een foundation patroon van.

Verdeel het getekende patroon in 4 rijen. Neem elke rij apart over op een vel luierinleg. Denk om de naadtoeslag die er nog omheen bijgetekend moet worden om elke aparte rij.
Knip dan met behulp van de mallen de patchwork blokjes uit van de door jezelf gekozen stof.
4 - lichte kleur vierkantjes
1 - gekleurde vierkantjes
8 - lichte kleur driehoekjes
20 - gekleurde driehoekjes

Rijen  1           2            3           4       


Zet de naaimachine klaar en begin de blokjes op je foundation patroon van de luierinleg vast te naaien.
Let op! Als je gaat naaien van de patchwork blokjes op de luierinleg, zorg dat je de ene rij van bovenaf begint te naaien en de volgende begin je dan weer van onder af te naaien. Zo vallen de naadtoeslagen mooi tegen elkaar aan als je alle rijen aan elkaar gaat naaien.
Maak zoals bij mij één valentijn hart of maak er meer, zodat er een grotere quilt ontstaat.
Gebruik 1 kleur of gebruik verschillende kleuren.
Pimp het op met de crystal pen zoals die van mij of borduur er bijtjes of bloemetjes bij. Misschien wat kraaljes hier en daar, maar uiteraard helemaal niks erbij kan vanzelf ook erg mooi zijn.

Succes!

Kijk voor meer leuke links voor valentijn op de 

GROETJES MIRANDA


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA