Doorgaan naar hoofdcontent

Patchwork tas en matjes


De patchwork blokjes die ik  maak liggen klaar getekend en geknipt van stof klaar op een patchwork mat.
Dit idee heb ik van Lori Holt van Bee in my Bonnet.
Zij heeft er stapels van en ze zijn echt handig.


Meestal teken en knip ik uit stof de delen van de patchwork blokken aan de keukentafel waarna ik naar mijn zolderatelier ga om ze in elkaar te naaien.
Toen ik nog niet de patchwork matjes had, vlogen de losse onderdelen van de patchwork blokjes zeer vaak weg onderweg naar mijn zolderatelier.
Dit is nu verleden tijd.
Ze zijn echt niet moeilijk om te maken.
Je hebt foam board, lijmpistool, flanel of dunne tussenvuling en restjes srcaps nodig.

Omdat ik zo af en toe wel eens gezellig op bezoek ga bij één van de dames die allemaal, behalve ik, met de dear jane quilt bezig zijn, neem ik mijn eigen werkjes mee.
Deze gaan allemaal getekend en geknipt op de patchwork matjes mee in een tas die ik hiervoor heb gemaakt.
De grove beginselen ( foto ervan ) van deze tas heb ik uit de creatief met patchwork tijdschrift.
De rest bedenk ik er zelf wel bij.

Voorkant tas. 
 Door het doorschijnende plastic kun je goed zien wat er in de tas zit.
In dit geval de patchwork blokjes met de getekende en geknipte blokje.

Achterkant tas.
Op de achterkant van de tas staat mijn naam en hobbyshopfugeltsje.
Dit kan ik op mijn naaimachine doen.
Van de leuke voorstellingen op stof heb ik postzegels gemaakt.
Een extra vakje voor linialen of wat anders. Ook van doorschijnend plastic.


Samen met mijn mini-naaimachine die op stroom en batterijen kan, ga ik gezellig een hele dag patchwork/quilten bij één van deze dames.

Marguerite - Marguerite maakt het
Anneke - Lapkeguod ensafuorthine
en
Jolanda.


GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Mooi hoor! Je tas.
    Ennnn je naaimachientje is zo'n schatje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je tas al een paar keer in het echt mogen bewonderen, vind hem elke keer weer bijzonder. En ooh je machientje is ook zo leuk. Nog even wachten en dan hebben we weer zo'n gezellige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verdraaid handige tas... Ga ook nog eens zoiets maken... Maar eerst weer andere dingen doen..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA