Doorgaan naar hoofdcontent

Met dan éne stofje




Tijdens de slotmiddag van een aantal weken terug, heb ik iedereen een lapje van deze stof gegeven. Op het lapje staan allemaal recepten. 
Ik heb ze toen gevraagd om er een patchwork blokje vante maken voor mij van 15 cm bij 15 cm, dit is excl. naadtoeslag, In totaal met naadtoeslag worden de blokjes 16,5 cm bij 16,5 cm.
Welk patroon voor een patchwork blokje, dat maakt mij niet uit. Eentje die ze zelf leuk vinden om te maken, alleen moet er wel de receptenstof in verwerkt worden die ze van mij hadden gekregen.
En welke kleuren stof ze erbij wilde gebruiken, maakt mij ook niet uit 

Deze patchwork blokjes heb ik tot nu toe al terug gekregen.

Schoonmoeder ( Mem ) Geeske.
Grietje
De C van Cora

Gerda

Jolanda

Leuk hé al die variatie aan patchwork blokjes.


Het is straks de bedoeling dat ik in de wintermaanden van al deze blokjes een quilt ga maken.
Hoe deze quilt eruit komt te zien?
You wait an see!
Ik heb in ieder geval al wat ideeën in mijn hoofd.
 Maar eerst geef ik iedereen die stof heeft gekregen de tijd om een patchwork blokje voor mij te maken.

GROETJES MIRANDA


Reacties

  1. Wat zijn de blokken leuk geworden en zo verschillend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maakt het voor ons iets makkelijker of juist lastiger om een blokje uit te zoeken. Hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend leuk Miranda, de dames maken er echt werk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er al heel leuk uit. Grappig hoe verschilledn dat wordt met de verschillende stofjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA