Doorgaan naar hoofdcontent

Workshop van Janet Clare

Het is alweer een hele tijd terug, maar ik heb toen de workshop van Janet Clare gedaan.
Deze werd aangeboden door een groothandel en ik dacht dit is mijn kans.
Ook al teken ik al een tijdje met de naaimachine, je weet nooit of zij het anders doet of  nog tips en trucs hebben.
Dus ik er heen gegaan. Een autorit van bijna twee uren, maar dat was het wel waard hoor.
Janet is een aardige gezellige Engelse dame, een heerlijk familie mens. Houdt van de natuur, strand en de dingen die haar kinderen vinden in de natuur. Dit komt terug in haar quilts die ze op een traditionele manier naait en met tekeningen die ze uit de losse hand op haar naaimachine tekent.

Tijdens de workshop konden we gebruik maken van de naaimachine die daar voor ons tot de beschikking was.
Alleen waren sommigevan deze machines niet goed afgesteld. Zo ook die van mij, dus mijn proeflap laat ik lekker niet zien.
Dan lijkt het of ik het echt niet kan.


Dus thuis gekomen heb ik een kleintje gemaakt. 
En een tekening van een uiltje op een stoffen doosje. 


De boeken die je ziet op de foto zijn van Janet Clare.
Haar nieuwste boek "wordsmith" vind ik geweldig om te lezen en door te bladeren.
Ik heb al aardig wat inspiratie eruit gehaald dus nog even wachten en dan zal ik het snel zien.

GROETJES MIRANDA 

Reacties

  1. leuk doosje met dat uiltje...enneh wist wel dat je het wel kon hoor. ;)
    je zentangle is ook erg mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk om een cursus/workshop te volgen.
    Je pikt er altijd wat van op. En het is nog hartstikke gezellig ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me helemaal niet eenvoudig, maar ik weet zeker dat je het al aardig onder de knie hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA