Doorgaan naar hoofdcontent

Terugkom dag en de niefel quilt


 Afgelopen zaterdag 8 oktober was het terugkom-dag in plaats van een slotmiddag. En voor diegenen die helaas er niet bij konden zijn, zeg ik: de volgende keer beter. Omdat het een kleine groep was, kon ik het houden in mijn quilt atelier aan huis. Anders had ik moeten uitwijken naar een grotere ruimte, maar dit was zeker zo gezelliger. Want er werd gekletst, gelachen en elkaars quilt en andere werken geshowd. Prachtige quilts zijn er voorbij gekomen.
Een aantal lente-quilts van Cora, Wietske en Jolanda, die stuk voor stuk anders waren door de kleur-keuze. De super mooie lente-quilt blokken van Grietje. Klaske met haar quilt met ronde vormen en het tasje dat ze heeft gemaakt tijdens de workshop "wat kan mijn naaimachine allemaal".Twee “Camelot” quilts. Eén van Cora en de andere van Marguerite. De “Butterfly” van Alie en de medaillon-in-wording van Christine. De prachtige kussenhoezen van Hennie, die ze heeft gemaakt voor haar dochters. Maar ook de speldenkussens uit de Simply Vintage stonden op de tafel om bewonderd te worden.


Nadat we de show-and-tell hadden gehad, was het tijd om een werkje te doen, wat ik had voorbereid.
Een snel gemaakt etuitje met een stitchery van thee of koffiepot erop.

Deze hier onder op de foto is door mij gemaakt. Foto's van de etuitjes van de dames komen zo spoedig mogelijk.


Ook waren op een wit laken de blokken van de “niefel” quilt gespeld. De “niefel” quilt hangt, sinds ik de patchwork-letters heb gemaakt, aan de kast in de woonkamer. Elke keer als ik dan vanuit de gang de kamer inloop, kijk ik ernaar. Zo op de foto vind ik hem best wel leuk van compositie. Alleen als ik hem van dichtbij bekijk, valt hij me tegen. Vandaar dat de blokken ook nog niet aan elkaar zijn genaaid.
Dus blijft hij hangen en ik blijf er naar kijken totdat ik in mijn hoofd heb, wat ik ermee ga doen.


Mijn grote vriend, die er ook altijd bij is. En het liefst onder de tafel ligt.


Met de rood witte quilt van mijn schoonmoeder en mij was de afsluiting van de ontzettende gezellige terugkom-dag.




Ze is nog druk bezig met het doorpitten van deze quilt. Er heeft een foto ooit in de Quiltmania gestaan en vanaf die foto zijn we aan het tekenen gegaan van de patchwork blokken en applicaties. Natuurlijk zijn er blokken bij gekomen. In plaats van stitchery heeft zij merklappatroontjes geborduurd en erin verwerkt.
In deze quilt zijn verschillende rode en witte stoffen verwerkt, iets wat misschien niet zo goed te zien is op de foto.

Verder heb ik de foto's van de terugkom-dag geplaatst op mijn Facebook-pagina.
Klik op de link hieronder om ze te bekijken.
Quilt atelier fugeltsje



GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Het was reuze gezellig!
    Tasje is bijna klaar, dus nog even wachten op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig zeg. Wat een mooi rood wit quilt hebben jullie in de maak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een fijne dag, met heel vel mooi werk
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was een gezellige terugkomdag met mooie en leuke dingen.
    Die 'vriend' van jou, dat is een bordercollie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die harige vriend is een bordercollie ja. Overal waar ik ben is hij ook.
      Mijn vriend ;0D

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA