Doorgaan naar hoofdcontent

Slotmiddag bij de Lapkekatten


Afgelopen seizoen was ik de cursusleidster van de Lapkekatten in Heeg.
Omdat het toch wel kort dag was om wat in elkaar te naaien, toen ze mij vroegen om les te gaan geven aan de groep, is mijn cursus voorbeeld alleen op papier terecht gekomen. Met uitzondering van het huiswerk, dat ik natuurlijk wel heb uitgewerkt met stof. Dus bij elke les was het spannend voor mij om te zien wat de dames hadden gemaakt. Ik kan wel vertellen dat er veel gemaakt is.
En afgelopen zaterdag was de slotmiddag van de beide groepen (middag en avond groep) om gezellig onder het genot van koffie en thee met Oranjekoek (een Friese lekkernij) in de grote zaal van het dorpshuis in Heeg elkaars werk te showen.
Natuurlijk is er dan ook een quiltwinkel aanwezig om de verslaving aan mooie lapjes in stand te houden. Deze keer was het Jellie van de Quiltkoffer uit Dokkum. Samen met Klaske had Jellie een prachtige kraam in een half uurtje opgesteld, zodat de dames heerlijk konden shoppen.
Helaas kon de voorzitter van de Lapkekatten zelf niet aanwezig zijn en is mij gevraagd om de slotmiddag aan elkaar te praten. No problemo.
Nadat ik iedereen van harte welkom had geheten, heb ik  Roeli Woudwijk het woord gegeven, die een diavoorstelling en lezing van haar passie steenhouwen gaf. Bijna een uur lang hebben we genoten van haar zeer boeiende en soms grappige lezing. Hierna was het dan toch echt de tijd om de show and tell te starten.
De foto's van de show and tell zijn gemaakt door Cynthia, mijn quiltvriendin. Dus niet door mijzelf, want ik moest vasthouden en soms wat vertellen.
Pak een bakje koffie of thee en scroll lekker en geniet van een aantal foto's die er nu gaan aankomen.

Roelie Woudwijk  de steenhouwster

Cursus quilt van Wietske 
De vierjaargetijden




Hoezo hebben wij als Quiltsters een tassen tik.

Hexagonen tas 

Cursus quilt 

Wat doe je met een panel lap. Nou dit dus. Prachtig!

Cursus quilt

Er blijft altijd wel tijd over om andere quilt projecten te maken.

cursus quilt


Hmmm volgens mij is het zo tijd voor nog een bakje koffie of thee.

Sneeuwmannen quilt.

Ook op de achterkant staan nog meer sneeuwmannen.

Cursus quilt

Wat doe je met de lapjes die je van anderen krijgt. Uhh dit dus.



Heb je niet die mooie rode quilt mee Klazien die je vorige week op de regio dag liet zien.
Nee.
Een heel erg leuk proeflapje....

die even van heel dichtbij bekeken moest worden, met de bril op.

Vier op een rij met een steck and weck quilt. 

Ietje dichterbij.

Hoi Klaske.

Cursus quilt

Van batik stoffen

Cursus quilt

Een kussen hoes gemaakt van het opgeven huiswerk. Dat kan ook.

Een tafelloper uit de quiltmania

Regiodag van vorig jaar. 

Achterkant 

Cursus Quilt

Een tafelloper met verschillende patchwork blokken.

Quilt in progress 

Cursus quilt

Cursus quilt

Cursus quilt

Cursus quilt groot en...

in een kleinere versie.


Een deel van de cursus quilt in lijsten kan natuurlijk ook.

En omdat de cursus uit vier delen bestond kon er wel twee delen ervan in gelijst worden.

Een deel van de cursus quilt in heldere blauwe kleuren.

Cursus quilt

Cursus quilt.

Een quilt maken doe je voor de ontspanning maar het is ook een hele fijne manier om niet te denken aan verveelde gebeurtenissen die er soms kunnen zijn.


BOM uit de simply modern van de quiltmania

Ikke met mijn vierjaargetijden mand met Brechtje in de hoofdrol.


Modern patchwork

Improv  moderne quilt

Ook een improv moderne quilt

Butterfly flower

Mixed media quiltje.
Nu ik zo alle foto's door kijk, zie ik dat er een aantal van de cursusquilt niet zijn geshowd, waarschijnlijk omdat de quiltblokken op een ondergrond zijn vastgespeld. En dus nog niet klaar zijn. Dan zitten ze hoop ik volgend jaar wel bij de show and tell.


Het cursusseizoen dat van start zal gaan in het najaar, staat in het teken van "Fly away Flowers". Omdat er al een aantal dames nieuwsgierig waren, wat ik in de planning had, heb ik alvast de titel verklapt. De komende tijd ga ik aan de slag om de cursus goed uit te werken. En uiteraad laat ik het “work in progress" op mijn blog, Facebook maar ook op instagram zien.


GROETJES MIRANDA

Reacties

  1. Wat veel quilts en allemaal mooi.
    En je hebt de rok aan, prachtig
    Je mag trots op alles zijn.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Annie. De lapkekatten hebben dit seizoen prachtige quilts gemaakt.
      Klopt dat is de rok ;0D
      Gr. Miranda

      Verwijderen
  2. Wat een hoop moois is daar te zien geweest zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA