Doorgaan naar hoofdcontent

Draai het wieltje rond en rond










Als dit blog bericht gepubliceerd wordt, zijn wij aan het genieten van onze zomervakantie.
Op Facebook en Instagram is dit al langs geweest. Het was tijd om even wat nieuws te beginnen. En dit idee zat al een tijdje in mijn hoofd. Iets met een ronde vorm en een tekening op de ondergrondstof, die is gemaakt met de naaimachine. 



Met wat inspiratie, dat ik van Pinterest heb gehaald, heb ik dit gemaakt.


Alle zwarte lijnen zijn met de free-motion stand op de naaimachine genaaid.
Hmmm ..... nou is dit wel het idee wat ik in mijn hoofd had maar…zo zonder wat kleur is het wel wat saai. Hoe ga ik dat nu eens oplossen?


En toen schoot het me weer te binnen: voor een paar jaar terug heb ik op de Handwerkbeurs in Zwolle textielkrijtjes gekocht. Vijftien stuks in een doosje. Deze heb ik opgezocht. Er zat zelfs nog cellofaan papier omheen. ;0D

Oei, dit was toch wel een beetje eng om mee te beginnen, want als het niet mooi wordt, is de hele tekening verprutst. Heb toen eerst eens de instructie gelezen onder het genot van een vers gezet bakje koffie. Toen ik er wat meer vertrouwen in had, heb ik het erop gewaagd. 


Met dit als resultaat. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het inkleuren geweldig leuk vond om te doen.
Nu had ik de foto's van het werk “in progress" wel gedeeld op FB en Instagram, maar nog niet het eindresultaat.


Het is geen blok in een quilt, geen kussen en ook geen applicatie op een kledingstuk. Daar is het een beetje te groot voor.
Maar wat dan wel?

Nou, een tas. Een ronde schoudertas. Met heel veel binnenvakjes.
Lekker ruim, zodat er genoeg in kan, als we op vakantie gaan.


Tijdens de open dag a.s zaterdag 9 september (later komt hier meer informatie over)
kun je de tas van buiten en binnen eens goed bekijken, als je wilt.

Het patroon van de tas is een eigen gemaakt patroon.

GROETJES MIRANDA



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

sealife - beach slowstiching deel 10

Bij de beide panelen heb ik met een stiksteekje de onderkant bewerkt. Maar natuurlijk ben je vrij om je eigen hoeveelheid creativiteit erop los te laten. Verder dan een paar extra steekjes en kanten applicaties hier en daar is er niks meer aan toegevoegd omdat ik het vrij simpel wilde houden. Zo kan iedereen eens snuffelen aan deze techniek. Wil je nou echt verder met deze techniek dan kun je je opgeven voor de slow-stitching cursus in het komende najaar. Ik laat je door middel van stof- en draadgebruik zien wat er zoal mogelijk is met deze o zo super leuke techniek. Nu de twee panelen klaar zijn, kunnen we er een super leuke strandtas van gaan maken! Wat heb je nodig: - stof voor de binnentas - rolmes of schaar - meetlint of quilt liniaal - spelden - naaimachine. Oeps, sorry maar ik wil graag een stevig in elkaar genaaide tas hebben. - een paar handvatten, gebruikt of nieuw, dat maakt niet uit. Neem je twee panels en meet de volgende afmeting 45cm bij 52 1/2 cm. Snij of k

Fijne kerstdagen allemaal en een goed creatief 2015

Tot volgend jaar. GROETJES MIRANDA